Start > Szkolenia dofinansowane > Profesjonalny sprzedawca

Profesjonalny sprzedawca

Formularz

Cel szkolenia:

  • Przypomnienie struktury procesu i zasad skutecznej sprzedaży
  • Ćwiczenie wiedzy w zakresie sposobów sprawnego komunikowania się z klientem i zwiększenie umiejętności słuchania
  • Usprawnianie zastosowań asertywności w celu uniknięcia lub wyjścia z sytuacji konfliktowej; wprowadzenie typów klientów i standardów wpływających na jakość obsługi klientów
  • Budowanie postaw sprzyjających profesjonalnemu podejściu do zawodu sprzedawcy

Uczestnicy:

  • Przedstawiciele Handlowi
  • Osoby odpowiedzialne za sprzedaż, menedżerowie, pracownicy działu sprzedaży

Korzyści dla uczestników:

  • Usprawnienie umiejętności z zakresu technik wpływania na klientów w zależności od ich potrzeb i preferencji, oraz zrozumienie istoty zastrzeżeń.
  • Przejęcie kontroli nad rozmową handlową, usprawnienie procesu sprzedaży i analizy

Program Szkolenia:

  • Przygotowanie do sprzedaży
    • Analiza Mitów Handlowych - ćwiczenie z użyciem „mind mapy”, w którym uczestnicy znajdują jak największą ilość korzyści w pracy sprzedawcy w celu obalenia mitu priorytetowego znaczenia ceny w zawodzie sprzedawcy
    • Co wiedzieć przed...
    • Niestandardowe metody nawiązywania kontaktu
    • Profesjonalizm - Czego klient oczekuje od... ćwiczenie, którego celem jest odnalezienie w sobie jak największej ilości cech profesjonalisty, aby zdobyć pozytywną motywację
  • Przygotowanie - analiza potencjału klienta
    • Narzędzie obiektywnego oceniania klienta, pomagające zweryfikować nastawienie i określić zaangażowanie w klienta
  • Osoby znaczące i plan zdarzeń strategicznych
    • Kto decyduje o sprzedaży - werbalne i niewerbalne sygnały gotowości do kupna
    • Sposoby podawania ceny i czynienia ustępstw
  • Sprawna komunikacja i budowanie dobrych relacji z klientem
    • Dobre wrażenie - przyjazna postawa i wzbudzanie zaufania
    • Komunikacja werbalna, niewerbalna i jej znaczenie, elementy mowy ciała
    • Aktywne słuchanie, rola ciszy, przerwy w wypowiedzi, intonacji, prowadzenie i dostosowanie się do klienta, tworzenie atmosfery sprzyjającej efektywności
  • Kreowanie potrzeb klienta
    • Motywy zakupu - kiedy i dlaczego klient kupuje, kiedy nie kupuje
    • METODA POP, wywoływanie potrzeb, znaczenie dobrych pytań dla jakości sprzedaży, warsztat biegłości i elastyczności w formułowaniu pytań, parafrazy, ćwiczenie precyzji wypowiedzi
  • Negocjowanie kontraktów i obiekcji
    • Wprowadzanie zmiennych
    • Zakresy (widełki) negocjacyjne
    • Handlowanie ustępstwami
    • Warsztat POP
  • Sposoby prezentacji
    • Przygotowanie prezentacji - rodzaje notatek, budowanie struktury i treści
    • Mówienie językiem korzyści, czyli jestem doradcą- „cecha - zaleta - korzyść”- ćwiczenie odnajdywania korzyści dla klienta w produktach i dostosowania prezentacji do potrzeb klienta
    • Prezentacja abstrakcyjna- na przykładzie abstrakcyjnego produktu uczestnicy tworzą prezentację-ćwiczenie z kamerą
    • Prezentacja konkretna - oferta w formie wystąpienia publicznego i da wybranego produktu na podstawie wcześniej wyodrębnionych korzyści
  • Radzenie sobie z zastrzeżeniami
    • Typologia klientów
    • Klient trudny ze względu na sposób zbierania informacji
    • Sposoby współpracy z klientem agresywnym- analiza źródeł agresji - proste sposoby radzenia sobie z agresją (2P, 3P, 4P)- ćwiczenia w grupach
    • Asertywność i techniki asertywne jako elementu wpływu i obrony
    • Trudne elementy w pracy - stres i sposoby radzenia sobie z nim
  • Znaczenie motywacji i własnych przekonań w procesie sprzedaży
    • Cele osobiste a cele firmowe - zagadnienia wprowadzające wartości
    • Jak poprawnie formułować cele osobiste
    • Znajomość misji i celów firmowych - planowanie działania w pracy zawodowej i prywatnie
    • Analiza po sprzedażowa i raportowanie w aspekcie organizowanie procesu

Metody:

  • Wykład, dyskusja, praca w grupach, zespołowe rozwiązywanie problemów, symulowanie scenek, samoanaliza

Trener:

  • Absolwent Uniwersytetu Łódzkiego na Wydziale Prawa i Administracji.
  • Handlowiec - zajmował się sprzedażą oraz wprowadzaniem na rynek nowych produktów farmaceutycznych ZF Unia, osiągał najlepszą skuteczność w realizowaniu celów sprzedażowych w całym zespole.
  • Manager - zarządzał sprzedażą produktów oraz budowaniu długofalowych relacji z kluczowymi klientami na powierzonym terytorium.
  • Trener/Coach - od 2008 roku, potwierdzony certyfikatami: Extended DISC, Sandler Training oraz Coaching Fundamentals Certificate.
  • Posiada bogate doświadczenie coachingu Przedstawicieli Handlowych, Kierowników Sprzedaży i działów sprzedaży w branży finansowej, IT, usługowej, farmaceutycznej, FMCG, a wszystko w oparciu o innowacyjne podejście do kontaktu z klientem.
  • Prowadzi szkolenia w działach Sprzedaży i Call Center, w tym: szkolenia w zakresie umiejętności sprzedaży, asertywności, umiejętności menadżerskich, etykiety biznesowej, sztuki negocjacji, zarządzania czasem, wystąpień publicznych i innych.
  • Aktywnie wspiera Kierowników sprzedaży m.in. w zakresie rekrutacji, zarządzania kompetencjami, planowania rozwoju pracowników, zarządzania kompetencjami, stawiania celów, zarządzania zmianą, prowadzeniem spotkań.

Elementy wliczone w cenę:

  • uczestnictwo
  • konsultacje
  • imienny certyfikat ukończenia szkolenia
  • materiały szkoleniowe (skrypt)
  • catering

Termin szkolenia:

  • 6-7 kwietnia 2020
Harmonogram dnia szkoleniowego
9:00 - 10:30 szkolenie
10:30 - 10:50 przerwa kawowa
10:50 - 13:00 szkolenie
13:00 - 13:30 przerwa obiadowa
13:30 - 15:00 szkolenie

Czas trwania szkolenia:

  • 2 dni

Miejsce szkolenia:

  • Sale szkoleniowe w Pabianicach.

Całkowity koszt szkolenia:

  • 965 PLN

 

© Copyright CKB Sp. z o.o. All Rights Reserved.