Start > Szkolenia dofinansowane > Metody współpracy z klientem strategicznym

Metody współpracy z klientem strategicznym

Formularz

Cel szkolenia:

  • Celem szkolenia jest usystematyzowanie dotychczasowej wiedzy uczestników oraz dostarczenie im nowych narzędzi niezbędnych dla skutecznej i efektywnej współpracy z klientami strategicznymi.

Uczestnicy:

  • Szkolenie skierowane jest do menedżerów i handlowców odpowiedzialnych za sprzedaż do klientów strategicznych.

Korzyści dla uczestników:

  • Sukces w sprzedaży nie bierze się z przypadkowych działań. Jest on rezultatem systematycznego wdrażania procesów zapewniających przewidywalne, powtarzalne i wymierne efekty. Na tym kursie nauczysz się metody współpracy z klientem strategicznym, która zapewnia sukces w sprzedaży. Na początku poznasz i zrozumiesz przesłanki tej metody, a także jej strategię. Później nauczysz się, jak przeprowadzać selekcję klientów docelowych w oparciu o określone kryteria i jak planować współpracę z klientem.

Program Szkolenia:

  • Przygotowanie - analiza potencjału klienta
    • Narzędzie obiektywnego oceniania klienta, pomagające zweryfikować nastawienie i określić zaangażowanie w klienta.
  • Osoby znaczące i plan zdarzeń strategicznych
    • Kto decyduje o sprzedaży - werbalne i niewerbalne sygnały gotowości do kupna,
    • Sposoby podawania ceny i czynienia ustępstw,
  • Budowanie relacji z klientem
    • Dobre wrażenie - przyjazna postawa i wzbudzanie zaufania,
    • Komunikacja werbalna, niewerbalna i jej znaczenie, elementy mowy ciała,
    • Aktywne słuchanie, rola ciszy, przerwy w wypowiedzi, intonacji, prowadzenie i dostosowanie się do klienta, tworzenie atmosfery sprzyjającej efektywności.
  • Kreowanie potrzeb klienta
    • Motywy zakupu – kiedy i dlaczego klient kupuje, kiedy nie kupuje,
    • METODA POP, wywoływanie potrzeb, -znaczenie dobrych pytań dla jakości sprzedaży, warsztat biegłości i elastyczności w formułowaniu pytań, parafrazy, ćwiczenie precyzji wypowiedzi.
  • Negocjowanie kontraktów i obiekcji
    • Wprowadzanie zmiennych
    • Zakresy (widełki) negocjacyjne
    • Handlowanie ustępstwami
    • Warsztat POP
  • Sposoby prezentacji
    • Przygotowanie prezentacji – rodzaje notatek, budowanie struktury i treści
    • Mówienie językiem korzyści, czyli jestem doradcą- „cecha - zaleta - korzyść”- ćwiczenie odnajdywania korzyści dla klienta w produktach i dostosowania prezentacji do potrzeb klienta,
    • Prezentacja abstrakcyjna- na przykładzie abstrakcyjnego produktu uczestnicy tworzą prezentację-ćwiczenie z kamerą,
    • Prezentacja konkretna – oferta w formie wystąpienia publicznego i da wybranego produktu na podstawie wcześniej wyodrębnionych korzyści,
  • Radzenie sobie z zastrzeżeniami
    • Typologia klientów,
    • Klient trudny ze względu na sposób zbierania informacji,
    • Sposoby współpracy z klientem agresywnym - analiza źródeł agresji - proste sposoby radzenia sobie z agresją (2P, 3P, 4P)- ćwiczenia w grupach
    • Asertywność i techniki asertywne jako elementu wpływu i obrony,
    • Trudne elementy w pracy – stres i sposoby radzenia sobie z nim.

Trener:

  • Absolwent Uniwersytetu Łódzkiego na Wydziale Prawa i Administracji.
  • Handlowiec - zajmował się sprzedażą oraz wprowadzaniem na rynek nowych produktów farmaceutycznych ZF Unia, osiągał najlepszą skuteczność w realizowaniu celów sprzedażowych w całym zespole.
  • Manager - zarządzał sprzedażą produktów oraz budowaniu długofalowych relacji z kluczowymi klientami na powierzonym terytorium.
  • Trener/Coach - od 2008 roku, potwierdzony certyfikatami: Extended DISC, Sandler Training oraz Coaching Fundamentals Certificate.
  • Posiada bogate doświadczenie coachingu Przedstawicieli Handlowych, Kierowników Sprzedaży i działów sprzedaży w branży finansowej, IT, usługowej, farmaceutycznej, FMCG, a wszystko w oparciu o innowacyjne podejście do kontaktu z klientem.
  • Prowadzi szkolenia w działach Sprzedaży i Call Center, w tym: szkolenia w zakresie umiejętności sprzedaży, asertywności, umiejętności menadżerskich, etykiety biznesowej, sztuki negocjacji, zarządzania czasem, wystąpień publicznych i innych.
  • Aktywnie wspiera Kierowników sprzedaży m.in. w zakresie rekrutacji, zarządzania kompetencjami, planowania rozwoju pracowników, zarządzania kompetencjami, stawiania celów, zarządzania zmianą, prowadzeniem spotkań.

Elementy wliczone w cenę:

  • uczestnictwo
  • konsultacje
  • imienny certyfikat ukończenia szkolenia
  • materiały szkoleniowe (skrypt)
  • catering

Termin szkolenia:

  • 24 stycznia 2020
  • 14 lutego 2020
  • 20 marca 2020
  • 3 kwietnia 2020
Harmonogram dnia szkoleniowego
9:00 - 10:30 szkolenie
10:30 - 10:50 przerwa kawowa
10:50 - 13:00 szkolenie
13:00 - 13:30 przerwa obiadowa
13:30 - 15:00 szkolenie

Czas trwania szkolenia:

  • 1 dzień

Miejsce szkolenia:

  • Sale szkoleniowe w Pabianicach.

Całkowity koszt szkolenia:

  • 448 PLN

 

© Copyright CKB Sp. z o.o. All Rights Reserved.